Això és com escombrar la brutícia sota la catifa verda. Cobrir la Ronda amb espais públics no redueix el nombre de cotxes ni la seva contaminació però requereix la construcció de lloses de formigó amb grans llums estructurals i capaces de suportar el pes d’arbrat o de camions. Això suposa obres faraòniques que enriqueixen les grans empreses constructores i empobreixen les arques municipals. Més valdria arrabassar-li a aquesta infraestructura viària els dos carrils centrals per fer-hi passar un tramvia que, mancat de semàfors, constituiria un metro circumval·lar. Això sí que reduiria el nombre de cotxes que passen per la Ronda i la contaminació que pateixen les cases del voltant. A més, els laterals de la Ronda ja són excessivament amplis i, per tant, inhòspits, insegurs i de difícil manteniment. Posats a cobrir la Ronda, més valdria fer-ho amb edificis d’habitatge públic, en finques estretes i entre mitgeres, amb petit comerç en planta baixa, que permetessin a un bon nombre de gent accedir a la possibilitat de viure com a vianants o com a usuaris del transport públic.
Foto: David Bravo