No hi ha cotxes nets. D’entre els diversos agents contaminants emesos pels cotxes, un dels que resulten més nocius per la salut són les micropartícules que es desprenen pel fregament dels frens i els pneumàtics, més abundants en els vehicles elèctrics perquè són més pesats. És més, tot i que els cotxes elèctrics no treguin fum per un tub d’escapament, emeten fums lluny, de manera indirecta, allà on es produeix l’electricitat. La xarxa elèctrica està lluny d’abastir-se amb fonts d’energia renovables i continua sent responsable de l’emissió de molts gasos amb efecte hivernacle. D’altra banda, més d’una quarta part de les emissions d’un vehicle tenen lloc abans que surti de fàbrica —en processos com fondre metall, vidre, plàstic—, de manera que renovar el parc mòbil existent abans d’esgotar la seva vida útil equival a promoure l’obsolescència anticipada i contribuir al canvi climàtic. Per últim, cal mirar més enllà del propi vehicle i ser conscients que una mobilitat completament elèctrica continuaria demanant pesades infraestructures de formigó —material de producció altament contaminant i depredadora d’energia—, tot esperonant la dispersió urbana i els seus nefastos efectes sobre el canvi climàtic.